STYL ŻYCIA

Nie przedawkuj paracetamolu

Polish Express
Polish Express logo

Nie przedawkuj paracetamolu

Lemsip Max to – jak wiemy - lek dostępny bez recepty na grypę i przeziębienie. jednak jego nieprawidłowe dawkowanie okazało się śmiertelne dla pewnej Brytyjki.

Przyjmowanie leków bez konsultacji z lekarzem może mieć tragiczne skutki, o czym nie zawsze pamiętamy. O tym, że przedawkowanie paracetamolu i zwykłego leku na grypę - Lemsip - może spowodować nawet śmierć przekonała się pewna 25-latka. Kobieta, chcąc szybko wyzdrowieć przed zeszłorocznymi świętami Bożego Narodzenia, zrobiła sobie zabójczy koktajl z leków pozornie bezpiecznych. Przyjmując równocześnie antybiotyki, przepisane przez lekarza, Brytyjka nadal kontynuowała leczenie na własną rękę. Jej zdrowie gwałtownie się wówczas pogorszyło i zmarła w szpitalu w dniu 4 stycznia w wyniku niewydolności wątroby, spowodowanej przedawkowaniem paracetamolu. Kobieta osierociła  małe dziecko. Niech będzie to przestroga dla wszystkich - przecież już w starożytności było wiadomo, że lekarstwo może okazać się trucizną.

Redakcja Polish ExpressRedakcja Polish ExpressFacebookTwitterYoutube

Chcesz się z nami podzielić czymś, co dzieje się blisko Ciebie? Wyślij nam zdjęcie, film lub informację na: [email protected]

Chcesz na bieżąco czytać o wydarzeniach w UK? Pobierz aplikację Polish Express News na Androida i iOS.
Materiał chroniony prawem autorskim. Kopiowanie i publikowanie wyłącznie za zgodą wydawcy.


Ta strona używa plików cookie. Kontynuując przeglądanie witryny, wyrażasz zgodę na ich używanie przez nasz serwis. Dodatkowo kiedy odwiedzasz naszą stronę, wstępnie wybrane firmy mogą odczytywać i korzystać z określonych informacji zapisanych na Twoim urządzeniu, aby wyświetlać odpowiednie reklamy bądź spersonalizowane treści. Dowiedz się więcej.OK